Trnava 3. novembra (TASR) - Robert Schmidt sa uchádza o post primátora Trnavy na kandidátke Slovenskej národnej strany (SNS) ako nezávislý. Má 58 rokov, vyštudoval Vysokú školu ekonomickú a je živnostníkom. Angažuje sa v práci pre Slovenskú živnostenskú komoru (SŽK) a v mládežníckej organizácii, je ženatý, má dve dcéry.
Kedy a za akých okolností vo vás dozrelo rozhodnutie kandidovať na najvyššiu funkciu v miestnej samospráve?
Prvý raz pred štyrmi rokmi, keď sa v Trnave pravicové strany nedohodli na koalícii a išli do volieb samostatne. V poslaneckom zbore prehrali, hoci kreslo primátora zostalo KDH. Slovenská živnostenská komora vtedy ponúkla, aby mala v budúcom volebnom období možnosť menovať dôveryhodných kandidátov na poslancov. Teraz kandidujem ako nezávislý s podporou Slovenskej národnej strany.
Spomeňte dva plusy a podľa vás dva najvýraznejšie mínusy minulého volebného obdobia.
Mínusom bola práve tá chýbajúca koalícia. Kandidátka sa podstatne nemenila a žiadna strana nevyužila možnosť osloviť nezávislú Slovenskú živnostenskú komoru. Plusom bolo a zostáva, že mesto Trnava nie je zadlžené ako iné mestá.
Čím sa odlišuje váš volebný program od volebných programov vašich protikandidátov?
Nesľubujem viac, ako môžem dosiahnuť. Môj volebný program vychádza z mojej profesie ekonóma. Viem zabezpečiť vyšší príjem do mestskej pokladnice aj tým, že zabránim únikom financií. Budem realizovať dôležité zámery v prospech mesta, jednotlivých obvodov a všetkých obyvateľov mesta.
Aké sú jeho priority?
Niekoľkými slovami: podpora a rozvoj podnikania, hospodárnosť, efektivita vynaložených finančných prostriedkov, zabezpečenie dôstojnej staroby, podpora mladých rodín – napríklad pre každé dieťa miesto v materskej škole a podpora aktivít mladých ľudí.
Čo by ste urobili ako prvé v prípade, ak by vás Trnavčania zvolili za primátora?
Jedným z prvých krokov budú pracovné stretnutia so zástupcami veľkých firiem, tiež so živnostníkmi a malými podnikateľmi za účelom hľadania ciest zlepšenia podmienok na podnikanie v Trnave. Spoločne by sme sa mali dohodnúť na záveroch, ktoré povedú k vyššej zamestnanosti a nepriamo k vyšším príjmom do mestskej pokladnice. Tie budú odrazom k ďalšiemu rozvoju mesta. Veď len keď sto malých podnikateľov bude môcť vytvoriť iba po jednom pracovnom mieste, už je to sto pozícií pre ľudí. Pri takomto počte sa niektorým firmám zvyknú dávať rôzne úľavy. A keď zamestnajú miestnych ľudí, aj dane zostanú v Trnave.
Zriadil by som fond na podporu kultúry, športu a mládežníckych aktivít a dal by som možnosť podnikateľom prispievať doň. Mesto síce aktivity podporuje cez dotácie, ale toto by bolo adresnejšie. Ide mi o ešte väčšie oživenie spoločenského života. Napríklad na zvýšenie počtu kultúrnych podujatí na novej pešej zóne, aby stále bola príťažlivá pre Trnavčanov a radi ju navštevovali.
Koľko plánujete minúť na predvolebnú kampaň a z akých zdrojov pochádzajú tieto prostriedky?
Som nezávislý kandidát a predvolebnú kampaň si financujem sám. Moja kampaň nie je dlhá, a preto robím iba to, čo si môžem dovoliť.
Primátor menuje svojich zástupcov. Máte premyslené, koľko a akých ľudí by ste poverili v prípade vášho zvolenia touto funkciou?
Až podľa výsledku volieb bude možné určiť a menovať konkrétnych zástupcov.
Vaše aktivity sa zameriavajú na podnikanie a na pôsobenie v živnostenskej komore. Akým spôsobom ste sa doteraz angažovali vo verejnej správe, resp. verejných funkciách mesta Trnava?
V podnikateľskom prostredí sa pohybujem už viac rokov. Od roku 1999 pracujem vo funkciách v Slovenskej živnostenskej komore ako predseda krajskej zložky v Trnave. Zároveň som podpredsedom Predstavenstva SŽK pre vzdelávanie. V rámci Trnavského samosprávneho kraja pôsobím v hospodárskej rade a v rade pre odborné vzdelávanie. Rovnako som dobrovoľníkom v mládežníckej organizácii. Všetky tieto činnosti vykonávam bez nároku na honorár.
Odkiaľ vás Trnavčania môžu poznať?
Zväčša ma poznajú v súvislosti s mojimi aktivitami v SŽK a mládežníckej organizácii. Nesmiem zabudnúť ani na moje vystúpenia v médiách a pôsobenie v podnikateľskej sfére. Len na vysvetlenie, moja firma už 20 rokov sídli na tej istej trnavskej adrese, s tým istým telefónnym číslom, čo je už samo o sebe dôkazom dôveryhodnosti. Do predajných miest mojej firmy sa pravidelne vracia veľa tých istých ľudí, spokojných zákazníkov a stabilných partnerov.
Dajte tip na konečné poradie kandidátov na primátora.
Do volieb idem s pokorou, no zároveň s cieľom uspieť. Dôverujem voličom, ktorí sa správne rozhodnú, a preto na otázku by mohli odpovedať oni odovzdaním svojho hlasu.
0